2012. május 20., vasárnap

Bajor káposzta saláta szalonnával

A saláták kézikönyvéből vettem a receptet, ez a könyv jobbnál jobb saláta receptet tartalmaz, de nem kimondottan paleo-s, mégis néhány verzió használható belőle, ami nem azt meg addig kell variálni míg paleo-s nem lesz.

Hozzávalók:
1 fejes káposzta,
só, köménymag,
100g bacon szalonna,
2 ek fehérbor ecet, + bors, + xilit,
metélőhagyma.

Egy nagy lábosban feltettem vizet kevés sóval és köménnyel ízesítve. A káposztát a torzsa nélkül legyalultam. Én ezt robotgép segítségével tettem. :-) Felvágtam akkora szeletekre amelyek behelyezhetők a gép nyílásán, és szeletelő módban szép egyenletes szeletekre vágtam. Amikor felforrt a víz beledobtam a káposztát, és 2 percig főztem. Közben összevágtam a bacont apró kockára és egy másik lábosban elkezdtem megsütni. 2 perc után leszűrtem a káposztát, kicsit hagytam lecsepegni, majd mikor a bacon megpirult összekevertem a két edény tartalmát. 


A bacon zsírjából nem kell mindent ráönteni, ha kevesebb is elégnek tűnik úgy is jó. Egy kis keverő edényben kimértem a 2 ek. fehérbor ecetet tettem bele sót borsot, xilitet (mézzel helyettesíthető), és alaposan elkevertem. Ezt követően a fűszeres ecettel nyakon öntöttem a salátát. Átforgattam hogy minden hová jusson, és hűtőben hagytam kb. 1 órát állni hogy össze érjenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése